FAQ - Ofte Stillede Spørgsmål

Hvordan overfører jeg filerne fra min brille til computeren?

Tilslut dine briller til din computer ved hjælp af det kabel som medfølger når du modtager dine briller.
Brillerne og dets indhold vil så poppe op som et eksternt drev, og du kan derefter hente dine filer fra drevet. 

Hvad gør jeg hvis brillen er defekt?

Hvis det viser sig at du har modtaget en brille som er defekt, bedes du kontakte os på mail eller telefon.
Du vil så blive bedt om at sende brillen tilbage til os, og vi vil derefter teste den, og sende dig en ny, hvis vi ikke kan få den til at virke.
Vær opmærksom på, at vi ikke erstatter brillerne, hvis skaden er forårsaget af vand, uagtsomhed, misbrug eller uautoriseret service. 

Må jeg godt filme på offentlig gade i forhold til de nye GDPR regler?

Ja det er tilladt at filme på offentlig gade.

Du må også godt lægge videoer op på de sociale medier, hvor andre mennesker kan genkendes, men de kan så forlange at du tager den ned.

Andre regler gælder, hvis du er en virksomhed.

Hvor længe kan brillerne optage?

Brillerne kan optage i følgende tid på en opladning:

Mercury – Driftstid +80 min.
Saturn – Driftstid +50 min.
Neptune – Driftstid +60 min.

Har du brug for flere detaljer om brillerne, så kan du læse specifikationerne på brillernes produktsider.

Hvilke betalingsformer kan jeg anvende hos jer?

Hos NordicSmartGlasses.dk tager vi imod følgende betalingsformer:
Visa Dankort, Visa Elektron, Mastercard, Maestro & Google pay 

Mine briller vil ikke filme, hvad gør jeg?

Dette kan skyldes at hukommelseskortet i brillen er fyldt. Gem dine filer på din computer, og formatér derefter SD kortet.
Er du i tvivl om, hvordan du gør dette, så har vi lavet videoguides som forklarer det her.

Mine briller dukker ikke op som et eksternt drev. Hvad gør jeg?

Når du skal overføre dine filer til din computer, så er det vigtigt, at du bruger det kabel som medfulgte da du modtog dine briller fra os.
Nogle USB kabler kan ikke overføre data, og brillerne vil derfor oplade, men ikke poppe op som et eksternt drev.


Virker det kabel du modtog fra os ikke, så kontakt os. 

Jeg har fjernet filerne fra min brille, men den indikerer stadig, at den er fyldt. Hvad gør jeg?

Når du har fjernet filerne fra din brille, så fylder filerne stadig på MikroSD kortet indtil, at du formaterer brillen.

Er du i tvivl om hvordan du gør dette, så har vi lavet videoguides som viser det her.

Hvad gør jeg, hvis jeg bruger almindelige briller til hverdag?

Lige nu er det ikke muligt at tilføje glas med styrke i på nogle af vores modeller.
Vi har planer om at udvikle en form med linser med styrke, som man kan montere inde bag brillernes originale linser.
Indtil da er den eneste mulige udvej at bruge kontaktlinser.